Gå til innhold
Arkivverket

[#22181] Får ikke startet nytt tema i Arkivforum


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

To ganger har jeg prøvd å legge inn ny debatt med spørsmål til arkivverket om søk på 'udøpte' (navnløse) i FT1865. Første gangen havnet spørmålet i brukerforum som debatt 22180. Andre gangen forsvant forsøket helt.Hva gjør jeg feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

???Denne gikk jo rett inn. Blås i hva jeg gjorde feil.Men det hadde vært fint om dere svarte på debatt 22180 i brukarforumet selv om den havnet feil sted...På forhånd 1000 takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Søk på 'udøpte' (navnløse) i FT1865Jeg prøver å finne en Abraham Mikkelsen født 1865 på Karmøy. Det finnes en i Farsund som er født i Farsund så jeg antar det ikke er rett person. Hvis han er født rett før tellingen kan han vel ha vært 'udøpt' i betydningen navnløs. Et riksdekkende søk på fornavn '!!' ga ingen svar. Er det noen måte å søke etter navnløse individer?Alternativt: Såvidt jeg kan se er ikke Karmøy noe eget tellingsted. Hvor ble folk bosatt der plassert i 1865-tellingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tom Askerøi

Beklager at jeg maser så fært, Redaktører. Men har dere glemt meg?(Jeg lurer fremdeles på om det går an å søke på navnløse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager. Etter ditt innlegg to rekna eg med at dette temaet var utdebattert. Problemet her er at overskrifta dekkjer svært dårleg innhaldet i innlegg tre. Men no kan eg svara:Det går ikkje an å søka etter namnlause hos oss. Eg er klar over problemet og skal sjå om eg kan få gjort noko med det. Av tekniske grunnar er det ikkje heilt uproblematisk så eg treng litt tid, både til å tenkja ut den beste løysinga, og å implementera den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.