Gå til innhold
Arkivverket

[#22184] Joseph Brill, registrert i 1865 tellingen - noen som vet noe om ham?


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Han skal være født ca 1837, og hadde et forhold til Oline Dorothea Matthiasdatter, sønn Karl Johan Brill (Briel) Noen som vet mer om disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg fant en del opplysninger på Familysearch. Alt må kontrolleres i kirkebøkene!1. Johan Henrik Brill og Maren Laurine Olsdatter giftet seg i Domkirken i Christiania 13. okt. 1826.Disse barna er døpt i Domkirken:Andreas dp. 29. jan. 1826 (før foreldrene giftet seg)Arnt Conrad dp. 14. okt.1827Ole Martinus dp. 5. sept. 1830Johan Henrik dp. 23. juni 1833Joseph Frederik dp. 28. juli 1839Hans Jacob dp. 11. juni 18432. Josef Fredrik Brill giftet seg med Anne Corneliussen 30. juli 1875 i Arendal.3. En Oline Dorothea Mathiasdatter ble født 1. mars 1830 på Rikshospitalet i Christiania. Foreldre: Mathias Syvertsen og Elisabeth Sophie Olsdatter.4. Vilhelm Karlsen Bril f. 1893 var i FT 1900 'underholdt av Kristiania fattigvæsen' og bodde på Gran på Hadeland: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant samme sted som Laila en Johan Hinrich Brill født 14/5 - 1801, døpt i Garnisons sogn København. Foreldre: Andreas Brill og Anne Marie Hansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Har vært borte herfra en stund og tittet på 'gamle' innlegg. Tenkte jeg skulle nevne denne broren Johan Hendrik som var gift med min min tippoldefars søster, Anne Mathea. Lenke Håper du har nytte av det.Hilsen Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikki brill

Hei Anne Elisabeth Myrvang! Nærsnes, hvor er det? Selv stammer jeg fra området Tjøme - Stavern bakover i slekta, samt Lardal og mesteparten av Telemark fra Porsgrunn og til Kviteseid/Vinje. Dette var morsomt. Du kan kanskje fortelle meg mer om Anne Mathea du da? Og hvordan Johan Hendrik og Anne Mathea flyttet på seg, barn osv. Var din tippoldefar bosatt på Urskog han også? Hvor er denne gården de kom fra? Eller var det en husmannsplass? Jeg vil svært gjerne få så mye opplysninger som mulig av deg om jeg kan. Jeg har fått bekreftet at deres far, Johan Hinrich Brill fra København var deres far, han som giftet seg 1926 med Maren Laurine Olsdatter. Henne har jeg desverre ikke funnet ut så mye om ennå, men vi stammer i alle fall fra Danmark i slekta. Har en del opplysninger til deg om du vil. Hilsen Kikki Brill, gift med etterkommer etter Joseph Frederik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Heisann! Nærsnes ligger ikke så langt fra Oslo, i Røyken kommune, men jeg er født og oppvokst i Oslo. Så veldig mye kan jeg ikke fortelle deg om Anne Mathea da jeg ikke har 'gått' så mye inn i søsknene til min tippoldefar enda.Jeg vet jo at hun er født i Aurskog, jeg har dato som i FT 1900, 28.03.1848. Foreldrene var Hans Halvorsen(Harefallet) f. 1813 i Aurskog og Anne Engebretsdtr. f. 22.04.1814 også i Aurskog. De ble gift i Aurskog 1837. barn: Engebret Hansen f. 26.12.1837. Kristian Hansen, min tippoldefar, f. 18.05.1841. Halvor Hansen f. 13.09.1844. Anne Mathea f. 28.03.1848. Andreas Hansen, som ble neste bruker i Harefallet nedre, f. 09.03.1851. Karen Dorthea Hansdtr., f. 11.08.1853. Bolette Hansdtr., f. 27.12.1858.Ved FT 1865 Lenke er Anne Mathea ikke med, kanskje er hun allerede dratt til byen hun også. Min Kristian dro til Kristiania i 1861/62 og utdannet seg til skredder. Ved FT 1875 bor foreldrene til Anne Mathea fremdeles på husmannsplassen Harefallet nedre under gården Nordby i Aurskog.Jeg vet dessverre ikke mer om Anne Mathea og Johan Hendrik. Min mor fortalte meg en gang at datteren deres, Johanne Brill, drev butikk i Trondheimsveien i Oslo. At hun drev butikk er sikkert, men hvor tror jeg er mer usikkert. Jeg har mer om slekten bakover i tid og du må gjerne få det av meg. Jeg vil gjerne ha opplysninger fra deg, min mailadr. er ael-myrv alfakrøll dot no. Håper du har nytte av dette.Med hilsen fra Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Jeg har dessverre ikke noen nye opplysninger å komme med, men har tittet over innleggene mine. Du sa du hadde en del opplysninger til meg og jeg takket ja. Det er bare det at jeg har oppgitt ufullstendig mailadresse. Riktig adresse er ael-myrv alfakrøll online dot no.Med vennlig hilsen fra Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikki brill

Hei og så flott at jeg endelig har riktig mail til deg. Da kontakter jeg deg der slik at du kan få alle opplysninger som jeg har funnet. Hilsen Kikki Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kikki Brill

Hei! Jeg har flyttet og finner ut at mailadr din ïkke fungerer, håper å høre fra deg Anne Elisabeth, har funnet mer info om slekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Hei igjen! Beklager sent svar. Jeg sendte en mail til deg før idag, men den kom i retur så jeg har nok feil mailadresse til deg. Min mailadresse er som i innlegg 8: ael-myrv alfakrøll online dot noHilsen fra Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.