Gå til innhold
Arkivverket

[#22185] Frithiof Pettersen født 1847, innvandret fra Sverige til Stavern


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Gift med Inger Oline Kristiansdatter født 1857. Hun var datter av Christian Johannessen født ca 1828 som innvandret fra Sverige. Hans kone og hennes mor var Karen Petraea Thorsdr født 1818. Disse opplysningene finner jeg i Stavern området. Noen som kan bidra med opplysninger? Karen Petraea hadde en datter fra tidligere, Maren Andreasdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du skriver ikke hvilke opplysninger du er ute etter, men her er da noe:I følge VRI (avskrift av kirkebøker) på [url="http://familysearch.org/>http://familysearch.org/ var Maren Andreasdatter født 13 desember 1849, døpt 20. mai 1850 i Stavern, foreldre Andreas Hansen og Karen Petrea Toresdatter.Samme kilde viser at Karen Petrea ble født 3. oktober 1818, døpt 1. november 1818 i Stavern, foreldre Thor Jacobsen og Maren Katrine Gullichsdatter.Her er Christian og Karen i 1865:LenkeHer er Frithiof og Inger Oline i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Tusen takk for god hjelp! Noe visste jeg fra før, men alt om Maren var nytt. Får lete videre på RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei Kikki! Har du sett boka Stavern slekter? Det står noe der. Bl. annet at faren var fra Karlskrona. Kan kopiere det som står i Stavern slekter til deg. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Tusen takk for god hjelp! Noe visste jeg fra før, men alt om Maren var nytt. Får lete videre på RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei! Har aldri hørt om boka, men den høres spennende ut! Kan du kopiere? Tusen takk! Send e-post til kikki.brill@chello.no så får vi utveksle postadresser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Boka 'Staverns-slekter fra 1700 til 1900' er full av tildels grove feil, og kan ikke anbefales som annet enn støttelesning.Jeg vet ikke hvor Helene Dahl har sine opptegnelser fra, men kirkeboka har hun neppe sett mye i.Hvis du kommer borti familien til min tippoldefar tømreren Anders Paulsen (1808-1893) i Stavern, må du bare si fra.mvh Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.