Gå til innhold
Arkivverket

[#22192] Ole Gullichsen, fra Modum?


Gjest Laila  Fagerli
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila  Fagerli

Ole Gullichsen gift(?) med Aase Nielsdatter Grøtterud. Sønnen Gulbrand Olsen ble født på Modum 11/3-1818. Ønsker opplysninger om Ole.Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Jeg er ikke 100 % sikker på om det er den rette, men 26/7 1857 dør Blaafarveværks fattiglem Ole Gulliksen Hovengpladsen, 74 år gammel. Han etterlater sønnene Gulbrand, 37 år, Niels, 34 år og Halvor, 30 år, samt døtrene Ingeborg, 44 år og Anne g.m. Paul Laag, Arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Fagerli

Takk for hjelpen, Arnt, jeg tror dette var full blink! Jeg vet nemlig at den Ole Gulliksen jeg har lett etter hadde en sønn som het Halvor, og alderen på han stemmer også. Kan du henvise meg til de skriftlige kildene du har brukt? Tusen takk for hjelpen, nok en gang!Mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Askerøi

Er den nevnte Åse f. 1790 og datter av Nils Nilsønn og Randi Andersdatter?I så fall er det fristende å spørre om du vet noe mer om Randi...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Dette er ikke den samme.Når livøreenke Randi Andersdatter Grøterud dør 11/4 1836 er følgende etterlatte oppgitt: Niels Nielsen, 48 år, Anders, 36 år, Kari gift og bor paa Myhrpladsen, Lier, Kristine g.m. Lars Johannesen Grøterud, Aase er død og etterlater en datter 11 år gammel hos Kari Myhrpladsen, Lier. Opplysningene er fra dødsfallmeldinger fra lensmand i Modum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Hei Arnt - og takk for svar. Men jeg kan ikke se (men det er øynene en først blir blind på) at dine informasjoner nødvendigvis utelukker at 'min' Åse er den samme som hun som var gift med Ole Gulliksen???Du oppgir ingen alder på datteren Anne ved skiftet etter Ole - dette kan jo godt ha vært en 'Anne nr 2' lik den 11 år gamle datteren i 1836 (Anne f 1816 kan jo godt ha dødd som barn...)???Eller...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.