Gå til innhold
Arkivverket

[#22195] Johan Sofus Hansen og 3 barn forduftet fra Drammen mellom 1884 - 1900


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Johan Sofus Hansen ble født 2 april 1855 på Åssiden i Drammen. Han døde en eller annen gang etter 1884. I folketellinga 1865 er han her: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0602&kenr=0115&bnr=0115&ln=000>LenkeJohan Sofus ble gift 11. august 1878 i Nedre Eiker Kirke med Marianne Andersdatter Solbergbråten født på Eiker 7. feb 1857. Marianne er her i folketellinga 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg har prøvd å søke litt etter din Johan Sofeus Hansen, f. 1855 i Drammen. Finner han som du sier i Rhd 1856 telling i Kongsggaden hos foreldre Hans Hansen og Karen Pedersdatter. I 1900 tellingen er den eneste kandidat jeg finner i Drammen som kan passe i alder, Johan Hansen f. 1856. Nå er han i så fall gift igjen med Anna Hansen og har tre barn. Han er vaktmester ved Bragernes folkeskole?Barn fra 1. ekteskap har jeg lett etter. Finner en Henry Hansen på RhD telling 1900 Kongsberg. Han er Sagbestyrer, f. 1878 i Drammen.En Karl Hansen f. 1880 finner jeg i Drammen som murersvend. Han bor sammen med Adolf Hansen f. 1833 og hustru Johanne Hansen. ( det er flere barn ført opp) Hvis dette er de du søker, finner du dem ved å søke RHD, 1900 for hele landet.Søk på navn og født i DrammenDeres søster har jeg ikke funnet, men det er flere som arbeider som tjenestejenter i Drammen, med fornavn, Helene, Magda og Petra. (Hansen)Lykke til med din leting. Vet ikke om du har funnet disse av interessse. De skulle vel ikke ha emigrert etter morens død? Det er vel også en mulighet? Mvh Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiJeg finner en mulig kandidat i Strømsgodset sogn Skoger i Vestfold i FT 1900 på Digitalarkivet.Husfader Johan Hanssen, Formand ved Høvleri, født 1855 i DrammenHusmoder Othilie Marie Hanssen, Forestaar Huset, født 1864 i DrammenDatter Magna Hanssen, Hjælper til i huset, født 1884, TSønn Olaf Hanssen, Lidt ved Sagbruket, født 1886, TDatter Dagny Hanssen, født 1891, TGårdsnavnet er Sundland.Alderen på sønnen Olaf stemmer ikke, og heller ikke at de to første barna er født i Skoger.En teori kan være at den Carl Oluf du har som er født 1880 døde, og Johan og Marianne fikk en sønn til som de kalte Olaf? Alderen kan jo også være feilskrevet i FT.Johan kan ha giftet seg igjen og fått datteren Dagny?? Det kan kanskje være aktuelt å skjekke opp denne familien.Sjekke med kirkebøkene når disse to giftet seg og over innflyttede til Skoger?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Takk og takk !Joda. Her er Johan Sofus: LenkeI følge mormonerdatabasen døper Johan Hansen og Marianne Andersdatter pikebarnet Magna Johanne i Skoger i 1884. Hjertelig takk for hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.