Gå til innhold
Arkivverket

[#22209] Mina Caroline Hansdatter, Slemdal/Ingjer Ulensaker


Gjest Gry Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Olsen

Datter av Hans Halvorsen og Gurine Thorsdatter, født i Eidsvoll ved Baarstad i 1853. Siste opplysning om Mina finner jeg ved FT 1875 for Ullensaker ved plassen Slemdal. Hun er tilreisende ved gården til sine foreldre: Mina Karoline Hansdatter, gift, yrke tjenestepike. Sammen står også en Gustav Karlsen Norberg, også tilreisende gift. Skreddersvend, selvstendig - født 1852 i Sverige. De er oppgitt boende i Kristiania. Jeg antar at dette er Minas mann. Har forsøkt å finne de ved FT 1900 uten hell. Reist til Sverige? Er det noen som vet om personene, eller tips på søkemotorer i Sverige? Har vært innom Anbytarforum, men om de skulle ha reist til Sverige: mange län å velge imellom... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei Gry! Hvor har du det at de skal være bosatt i Kristiania? Jeg kan ikke se at det står noe om det i 1875-tellingen? LenkeLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Olsen

Hei! Og beklager... Ser nå at det ikke står skrevet i FT. I mine papirer hadde jeg skrevet Kristiania - er usikker på hvorfor. Det er en stund siden jeg jobbet med denne delen av familien. Men som sagt - jeg leter fremdeles... Har du noe? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Tok en liten titt.De bodde i Christiania 1875-1880, adresse Kanten 3 B. 19.07.1881 dro Gustav Norberg (gift) alene til New York, adresse oppgitt til Sillerud. Du finner ham på Digitalarkivet: Emigranter fra Oslo 1867-1930. Søk på Karlsen Nordberg.Har ikke lett etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.