Gå til innhold
Arkivverket

[#22210] Feil ved landsomfattende søk i folketelling


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Jeg gjør følgende søk i 1900 FT: Fornavn starter med 'Jose', krysser av for en del Josefiner, så presiseres søket til etternavn starter med 'Ped' og så Født 1849 +/- 2 år.Trykker så på back, og søker på Født som andre kriterium istedenfor 'Ped'. Resultatet av dette søket skulle gi meg alle Josefiner født 1849 +/-2 uansett etternavn, men systemet ser ut til å huske at jeg tidligere har søkt på etternavn og gir meg bare de som også har etternavn på 'Ped'.Kan selvsagt starte søket helt på nytt, men da må jeg igjen krysse av for ørten måter å stave Josefine på, så det hadde vært fint å kunne 'gå tilbake i søket'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Du skal ikke bruke back, men 'Attende til førre utval' for å få bort Ped'ene. Da virker det som du ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grunnen til dette er at back ikkje fører til nokon kommunikasjon med servaren vår. Dermed er det umogleg for programmet å oppdaga at du eigentleg angrar på det siste utvalet du har gjort og det trur at du er der du var før du trykte back.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.