Gå til innhold
Arkivverket

[#22211] Fyrforvalter Andreas Brekke - Breche


Gjest Harald Jarl Runde
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Jarl Runde

Andres Brekke - Breche (1789 - 1858) var fyrforvaltar på Runde fyr på Sunnmøre 1842(44?) - 1858. Han er sagt å vere frå Sandefjord. Kona har eg ikkje namn på men av born finn eg kaptein Andreas Bernhard f. 1822 og g. 1856 med Christianne Mathilde Sylvine Dahl. A. B. skal sjølv ha vore kaptein i 30 år før han vart fyrforvaltar. Grava hans finn ein på gamle Herøy kyrkjegard. Er det nokon som kjenner til denne ætta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

HeiJeg har en Andreas Brekke i basen min, men jeg vet ikke hvor han kommer fra. Han ble gift med Birthe Maria Nielsdatter Nordstrøm (døpt 18.08.1791 i Larvik)i Stavern 09.01.1812. De hadde ihvertfall 5 barn: Mine Cathrine f. 1815, Andrea Birgitte f. 1819, Andreas Bernhard f. 1821, Nicoline Marie f. 1823 og Theodor f. 1825. Alle født i Stavern. Dette er opplysninger jeg har funnet på familysearch.org. De er ikke bekreftet fra primærkildene.Min tilknytning er Birthe Marias far, Niels Svendsen Nordstrøm f. ca. 1766 som er min 4xtipp oldefar. Familien i 1801 i Larvik Lenke .Håper dette kan hjelpe deg på vei. Jeg er også interessert i flere opplysninger om denne slekta.Mvh Ellen Sandvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

Jeg lurer på om dette kan være den Andreas som du leter etter: Lenke (nr. 56 på listen) Hans far Svend Sørensen er oppført i merknadsfeltet med 'plads brekke'.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.