Gå til innhold
Arkivverket

[#22225] Aagaathe Olsdtr og Iver Pedersen Røysene Molde


Gjest Helge Bjerkevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bjerkevoll

Aagaathe Olsdtr-Iver Pedersen Røysene, Molde I 1801 levde dette paret på husmannsplassen Røysa/Røysene i Molde/Bolsøy. Aagaathe 50år og Iver 60 år. Jeg er interessert om andre kan kjenne til disse, hvor de kom ifra og deres aner. De er sikkert innflyttere for deres eldste sønner er ikke døpt i Bolsøy/Molde. Aagaathe-navnet (Ågot) ser jeg er meget brukt i Grytten, (kanskje en ledetråd). Sønnen til dette paret, Nils, er i 1801 tellingen ”enroulleret Matros”, militær sjømann? Denne sønnen fikk i året 1800 to sønner med to forskjellige kvinner, min tipp-tipp oldefar Lars Nielsen med Anna Larsdtr Årøy og sønn Iver med Barbroe Nielsdtr. Guttene ble døpt med 14 dagers mellomrom. Nils giftet seg med Barbro, så Lars og grunnlaget for min slekt var nok bare et lite sidesprang. Hadde også vært interessant om det finnes slekt etter Nils og Barbro. Lars er også omtalt i tema 12544, 13917.Vennlig hilsen Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.