Gå til innhold
Arkivverket

[#22226] Søker opplysninger om Peter Adolf og Martin Antonsen f. i Stange/Romedal


Gjest Ivar Sannerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Sannerud

Søker etter opplysninger om og etterkommere til 2 halvbrødre til min bestefar. Deres felles far var Anton Edvard Eriksen Alm, f. 20.april 1855 på Alm Østre i Stange. Min bestefar var Erik Alm. Han hadde to halvbrødre i følge kirkebøkene; Peter Adolf, født 24.april 1877 i Tomter i Romedal-dpt. 21.mai 1877. Moren var Johanne Pedersdatter Sandbakken, født 1852 i Haarildstadstuen i Tomter Romedal. Den andre halvbroren var Martin, født 22.februar 1878 i Stange og dpt. 2.juni 1878. Moren var Agnete Martinusdatter Raskerud, født ca. 1853 i Stange. Jeg finner ingen sikker identifikasjon i folketellinga for 1900 på disse to. Muligens var de døde... Er takknemlig om noen kan gi noe mere informasjon om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Hei. Jeg har noen opplysninger om noen av disse personene. Agnete Martinusdatter kalte seg Ruud, og også sønnen Martin tok det navnet. Han bodde i Strømsveien 1 i Kristiania i 1900 og livnærte seg som bryggearbeider. Han bosatte seg senere på Morskogen i Eidsvoll der første kona var fra. Martin levde til 26.mars 1963 og er gravlagt på Langset kirke. Martin etterlot seg mange barn. Mora Agnete var bosatt i Oslo og døde der en gang på 1900-tallet. Hun ble visstnok ikke gift.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Tusen takk Pål! Det der var viktig spor for meg. Da vet jeg at i alle fall en av disse to voks opp og fikk etterslekt. Tror ingen i min sleekt har hørt om disse to halvbrødrene til bestefar. En av mine tanter mente å ha blitt fortalt at det skulle være en bror eller søster til. Har du flere opplysninger om denne så kan du gjerne bruke min emailadresse direkte. Kan fortsatt ikke finne Martin eller moren Agnete i Ft 1900. Mvh. Ivar ivsanner@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.