Gå til innhold
Arkivverket

[#22230] Skjåk / Oppland


Gjest Kitty Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kitty Olsen

I 1833 flyttet Ole Thorsen (Thoresen) fra Skjåk til Nordland. Ved utflyttingen var det registrert at han bodde han på gården Tråstad og var 20 år. Om han var sønn på gården eller om han hadde tjent der vites ikke. Jeg søker etter hans foreldre og deres bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Ole Toresen f. 29.06.1812 Lom pg. Foreldre: Thore Olsen og Synne Jonsdatter. Synne var datter på Traastad (18år) ved ft. 1801. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Litt mer: Thore og Synne gift 01.04.1805. Thore f. 1778 Aanstad, Lom. Synne f. 1783 Traastad d. 1832. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitty Olsen

Hallo John! Tusen takk for hjelpen. Dette var raskt levert. Jeg gleder meg til å lete videre.Hilsen Kitty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Rune Andre Nygård

Om Synne som ble dpt. 8. februar 1784 kan jeg nevne at hun var søster av Kari(Karen) dpt. 7. juni 1801, som er min tippoldemor. Synne og Kari`s foreldere var Jon Sevaldsen Tråstad dpt. 27. deseber 1756 og Anne Pedersdtr. Ramstad dpt. 11. mai 1760. De ble gift den 4. desember 1783. Jon og Anne hadde 9 barn der Synne var den eldste og Kari den yngste. Hilsen Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitty Olsen

Hei Rune! Takk for innlegget ditt. Det er hyggelig å få bekreftet det man har funnet ut. Det er rart å tenke på at Ole Thoresen som kom fra en fjellbygd som Skjåk endte opp som fisker på Helgelandskysten. Han omkom forøvrig på havet under fiske i 1863. Men etterslekta her er stor, min mann er tip-oldebarn av han. Kitty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.