Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tommy Jansson

[#22234] Helge Halvorsen,F:1846-06-06, D:1934-08-31 EIDSKOG

Recommended Posts

Gjest Tommy Jansson

Söker Helge Halvorsen som är född i Eidskog 6 juni 1846 och död 31 augusti 1934 i Slobyn, Mangskog, Sverige. Han gifte sig med Maria Bryntesdotter ( i Sverige). Han är min farmors farfar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

Hei Tommy. Finner ikke noen med navnet Helge Halvorsen f. 6. juni 1846 i Eidskog. Har også søkt i konfirmantlistene uten å finne noen Helge Halvorsen. Hilsen Finn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Kanskje det er Løiten? Lenke//Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sverre Søgaard

I følge Løten bygdebok var Helge Halvorsen født 9/4 1844 på Rømma og var gardsbestyrer på flere garder. Det står ikke noe om at han ble gift eller flyttet fra Løten. Utflytterliste for Løten ligger i digitalarkivet, men jeg tror ikke dette er rett person.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

På Fam.search er det en Helge Halvorsen f.6-6-1846 i Bø i Telemark, men det er jo en god bit ifra Eidskog. Her er hans foreldre som giftet seg 6-6-1843 i Bø LenkeFinner også Helge i 1890 i Mangskog gm. Maria Bryntedotter f.1841 og barna:Anders f.1871Johanna f.1877Nils Fredrik f.1882Her står det bare at Helge er født i Norge 1846

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tommy Jansson

Tack för era svar.*Jan Peter*Löiten, är det långt från Eidskog?*Carsten*Det är rätt person (Helge i Mangskog, Sverige). Maria Bryntesson är min farmors farmor och Anders är min farmors far.Men det är hans förfäder som jag söker och vart han kommer ifrån i Norge. Har fått uppgift om att han ska vara från Eidskog men det behöver inte vara rätt. Nån mer som kan ha lite uppgifter om denne 'mystiske' norrman? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.