Gå til innhold
Arkivverket

[#22243] Karen Andrea Simensd,s foreldre fra Sandar i Vestfold.


Gjest Kjell Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hansen

Karen Andrea Simensd er f.i 1827-28 i Sandar, Vestfold. Hun var g.m. Hans Mathias Prebensen f. 1830 i Stokke, Vestfold. Kan noen hjelpe meg med hvem hennes foreldre var? Han må jo hete Simen til fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Hei Ketil. Sist vi hadde kontakt, var du på et universitet i Texas. Og jeg bodde i Siljan. Vi har jo felles slekt. Takk for ditt raske svar. Karen Andrea står oppgitt som Simensd. i folketellingene, men det skal jo lite til før Simen forveksles med Simon ? Karen Andrea er min tipp-tipp oldemor og jeg har ikke greidd å finne hennes foreldre. Men jeg har jo gått ut fra Simen. Nå skal jeg ta en tur og se på kirkebøkene. Takk igjen Ketil og ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Ifølge Lorens Bergs bygdebok fopr Sandar, side 473, var Simon Mattissøn bruker på Nordre Skalberg, bruk nr. 1, i årene 1810-13. Ved datteren Karen Andreas dåp 13. mai 1827, altså 14 år senere, står han i kirkeboken som Simon Mathisen Skalleberg, så formodentlig bodde han fortsatt der. Lorens Berg synes ikke å ha andre opplysninger om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Hei Hans. Lenge siden sist på Osebakken V.G.Takk for din hjelp. Nå begynner dette problemet å løsne litt for meg. I 01 10 1843 ble Birte Kirstine Simonsd konf. Hun var f.15 07 1829 og er nok da søster til min tipp-tippoldemor Karen Andrea som er f.1827.Foreldre er Simon Mattiasen og Marte Knudsd og de bor på Skalleberg. Dette fant jeg nå på Vestfold-slekt. Denne Web-debatten er jamen nyttig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Simen, sønn av Mattis Davids. og Anne Lisbet Jansd., ble født på Østre Råstad i Sandar 03.09.1791 og døpt 11.09.Mathis Davidsen og Anne Elisabeth Jahnsd. ble viet i Sandar 05.09.1772.En Mattis, sønn av David Lars. og Thyre Clausd.. ble føst 20.02.1752 på Råstad N. og døpt 27.02.David Larsen Marum Mellom og Thyre Clausd. vies i Sandar 1740.En Anne Lisbet, datter av Jan Rasmus. og Dorte Hansd., ble født 27.12.1752 på Skalleberg S. og døpt 31.12.John Rasmussen Skalleberg og Dorthe Hansd. vies i Sandar 1744.Kilde: www.Vestfold-slekt.net Her kan sikkert flere aner hentes ut, likeledes i Lorens Bergs bygdebok.MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.