Gå til innhold
Arkivverket

[#22285] Sør-Trøndelag/Hedemark ?: Thore Andersen Lillerye,d. 1824 Orkdal. FØDT HVOR ?


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Thore Andersen Lillerye, f. ca. 1794, d. 1824,Orkdal, ble 1814 gift med Eli Pedersdt. Klefsås, f. ca. 1794.Har ikke klart å finne Thore Andersen født i Orkdal, ei heller hvor han var i 1801.Lurer nå på om det kan være han som i 1801 bor på gården Olaug i Winger, Hedemark. Her er en Thore Andresen, 6 år, sønn av Ragnhild Toresdt., 32 år. Hennes mann er ikke nevnt her, og hun står oppført som sønnedatter.Er det noen som vet hvor det ble av denne sønnen ? Kunne han ha flyttet til Orkdal ? Eller er det noen som har andre tips ?(Jeg har sjekket ut en Thore Andersen Roven, Børsa)Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Garden du oppgir i Vinger heter Ilaug, ikke Olaug. Garden ligger nå i Eidskog kommune som i 1801 var en del av Vinger. Jeg har desverre ikke bygdebøker for Eidskog, så jeg har ikke funnet ut mer om Tore Andresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Jeg mente å skrive Ilaug, men takk for at du sa i fra. Det virker bare forstyrrende når det blir feilskrevet.Er det noen som har bygdebøkene for Eidskog, og kan gjøre et oppslag ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.