Gå til innhold
Arkivverket

Even Olson Lien og Marit Gundersdotter Vold - Rennebu - opphav? - son Erik 1860 - utvandra 1878?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Kyrkjeboki for Rennebu (Meldal) i Sør-Trøndelag for 31.5.1852 syner vigsli til dette paret: Even Olson Lien og Marit Gundersdotter Wold (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2397&idx_id=2397&uid=ny&idx_side=-114).

 

FT1865 for Myren (Myreløkken) i Rennebu (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f61635&gardpostnr=61&personpostnr=254&merk=254#ovre) syner at Even var fødd i Hevne, medan Marit var fødd i Rennebu.

 

Dei hadde mellom anna sonen Erik, fødd 8.8.1860, som ifølgje mine opplysningar skal ha utvandra til Amerika i 1878, men som eg IKKJE finn utvandra!

 

No er spørsmålet mitt følgjande:

 

Er det nokon med lokal kunnskap i Rennebu, eventuelt med tilgjenge til ei bygdebok, som kan fortelja meg:

 

* Kva gard (plass) hadde Even Olson opphavet sitt ifrå - Lien i Hevne eller Lien i Meldal?

 

* Kva gard (plass) hadde Marit Gundersdotter opphavet sitt ifrå - Voll i Rennebu?

 

* Kva seier bygdeboki om lagnaden til sonen Erik? Utvandra han i 1878 slik det vert sagt frå Amerika?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyrkjeboki for Rennebu (Meldal) i Sør-Trøndelag for 31.5.1852 syner vigsli til dette paret: Even Olson Lien og Marit Gundersdotter Wold (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2397&idx_id=2397&uid=ny&idx_side=-114).

 

FT1865 for Myren (Myreløkken) i Rennebu (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f61635&gardpostnr=61&personpostnr=254&merk=254#ovre) syner at Even var fødd i Hevne, medan Marit var fødd i Rennebu.

 

Dei hadde mellom anna sonen Erik, fødd 8.8.1860, som ifølgje mine opplysningar skal ha utvandra til Amerika i 1878, men som eg IKKJE finn utvandra!

 

No er spørsmålet mitt følgjande:

 

Er det nokon med lokal kunnskap i Rennebu, eventuelt med tilgjenge til ei bygdebok, som kan fortelja meg:

 

* Kva gard (plass) hadde Even Olson opphavet sitt ifrå - Lien i Hevne eller Lien i Meldal?

 

* Kva gard (plass) hadde Marit Gundersdotter opphavet sitt ifrå - Voll i Rennebu?

 

* Kva seier bygdeboki om lagnaden til sonen Erik? Utvandra han i 1878 slik det vert sagt frå Amerika?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Finner en Erik Olsen som utvandrer i 1880 fra Trondheim til Menomonie i Wisconsin http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=EMITROND&gardpostnr=20309&merk=20309#ovre. Kan dette være sønnen til Even Olsen som bruker farens farsnavn som etternavn?

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Arnt og Grethe for nyttige og spennande innlegg!

 

Det er neiggu ikkje so lett å navigera i denne jungelen av nye symbol; eg kan til dømes ikkje forstå kva Facebook har med Digitalarkivet å gjera(?), men eg vonar dei andre lesarane forstår kva eg spør etter...

 

So vidt eg tolkar innleggi til Arnt, so utvandra Erik Evenson (1860) til Amerika i 1880, so den personen som Grethe fann, er truleg den same...

 

At mori Marit Gundersdotter kom frå Voll i Rennebu, ser heilt opplagt ut, men eg har vanskar med Even. Fødsli hans i Hemne syner at han var fødd som gardbrukarson på Stølen i Hemne, og der budde han òg då han i 1842 vart konfirmert i Hemne (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2371&idx_id=2371&uid=ny&idx_side=-94). So då er spørsmålet no:

 

Kvar har Even namnet LIEN ifrå?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Foreldrene til Even dro til Hemne og 4 av deres barn kom tilbake til Rennebu i følge Rennebuboka Bind IV side 259

 

Mor til Even kom fra Lien i Rennebu

 

Søsteren til Even, Kari, og hennes mann ble brukere på Lien i Rennebu. Even kan ha vært hos søsteren da han giftet seg.

 

Mvh. Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny stor takk til Arnt for spennande innlegg! Då lyt me ta det som forklaring på Lien-namnet, og med dette er problemet mitt løyst.

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dette var interessant, Lars. Har du mere opplysninger om Erik Olsen etter at han kom til Amerika ?

Vi er en gruppe i DIS-Trollheimenregi som på frivillig basis skal lage en bok om de som utvandret til Amerika fra Rennebu, og holder derfor på å samle stoff.

 

 

Ser at flere av Eriks søsken også dro over.

Den Erik Olsen som dro over 12.5.1800 hadde fått billett sendt fra Amerika, og skulle til Wisconsin.

 

Han hadde bl.a. en bror Ole som dro i 1876. Kanskje det var han som hadde sendt billetten ?:

14975 1876 Ole Evens. Vold 24 Rennebo Menomonee

(Myrløkkja)

Oppfostra på Nørgard Voll. (DA) Var sagbruksarbeidar i Menomonie Wis i 1880. Budde i huset til 8367 Engel J.Gisnås. (US Census) I 1900 finn vi han som farmarbeidar på farmen til broren 16089 Gunder Lien i Abercrombie, Richland Co. ND. Han er gift og har vore det i 1 år, menn kona er ikkje der! (Familysearch)

 

Vi har en annen kandidat som kan være Erik, selv om alderen ikke stemmer helt:

 

39309 1884 Erik Myren ug Arbeidsm 22 Rennebo Menomonie Wisc Myrløkkja

Farmar i Abercrombie ND 1900 og 1910. Gift med Marta f. i Norge ca. 1870. Barn: Ella ca.1892, Randi ca. 1894, Ann ca. 1896, Alma ca. 1897, Eli ca. 1900, Eliza ca. 1908, Olaf ca. 1909 og eit barn til, truleg millom Eli og Eliza. (Familysearch/US Census)

 

Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har lagt ut en del opplysninger om denne familien før (tema 83940). Der går det bl.a. frem at han kom til Amerika med 2 brødre og 2 søstre. Vi har opplysninger om 2 søstre og 3 brødre som dro til Amerika:

 

Ole Evensen Myrløkk f. 1852. Utv. til USA 1876.

Gunder Evensen Myrløkk f. 1858. Utv. til USA 1878.

Erik Evensen Myrløkk f. 1860. Utv. til USA 1880.

Eli Evensdatter Myrløkk f. 1863. Utv. til USA 1882.

Randi Evensdatter Myrløkk f. 1867. Utv. til USA 1883

 

Her er det vi har om disse (i tillegg til det jeg postet om Erik i mitt forrige innlegg):

 

30937 1882 Eli E. Lein ug Tjenestep 20 Rennebo New York Evensdtr. (RH 1966)Myrløkk

Søster til 16089 Gunder Lien og 39309 Erik Myren. Gift i Wisconsin med 50248 Nils J. Hoel 10.05.1884. Barn: Mattie f. mars 1884, John f. jan. 1885, Mabel f. juli 1890 budde saman med faren, Nils Hoel, i Washburn Wis 1920, Segard/Sigurd f.nov 1893 levde einsleg i California 1930, Sarrah/Cora f. 06.01.1896 gift med Phil Hagen og budde saman med Nils i Washburn i 1920, men i Spooner Wis i 1930. Dotter: Dorothy f 1919. Cora døyde i Moorhead Minn februar 1986. Eli døyde frå mann og barn i Eau Claire Wis 31.08.1897. Vart og kalla Elen. (Tronderlag of America)

 

.

41084 1884 Randi Vold ug Pige 17 Rennebo NewYork R. Evensd. Myrløkk 150/1

Den yngste av 5 søsken som emigrerte. Søstra Ane vart att i Rennebu, og vart gift med Ola P. Haarstad, Utstuggu. (RB IV)

 

RB IV 483

 

14975 1876 Ole Evens. Vold 24 Rennebo Menomonee Myrløkkja

Oppfostra på Nørgard Voll. (DA) Var sagbruksarbeidar i Menomonie Wis i 1880. Budde i huset til 8367 Engel J.Gisnås. (US Census) I 1900 finn vi han som farmarbeidar på farmen til broren 16089 Gunder Lien i Abercrombie, Richland Co. ND. Han er gift og har vore det i 1 år, menn kona er ikkje der! (Familysearch)

 

16089 1878 Gunder Evens. 19 Rennebo Breckenridge Minn Myrløkk 150/1

Kalla seg Gunder Lien og var farmar i Abercrombie Township. 2 barn Emil f. 1889, Bertha f. 1891. (US Census) Kona, 40241 Anne Evensdotter Flåteigen, døyde i 1903 og Gunder i 1936. Begge borna flytta tidleg til Montana. Emil vart farmar nær Big Sandy Mont. Bertha vart gift med kveitefarmaren Fred Du Fresen og budde i Great Falls, Mont. (HRC)

Anna levde enno i 1900, men var død i 1910, Enkemannen hadde borna Emil f. 1880 og Bertha f. 1891. Ho fekk 2 barn til som var døde før 1900. (US Census 1900 og 1910)

Tekst flyttet fra Flåteigen

 

Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.