Gå til innhold
Arkivverket

[#22286] Hoelstad i Ås Akershus


Gjest Tore A. Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore A. Andersen

Har aner fra Hoelstad i Ås. Bla. Per Herlaugsen på 1600tallet. Er det noen som har mere kjenskap til slekten på denne gården. I følge Bygdebok for Ås har gården alltid vært bondegods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore A. Andersen

Hjertelig Takk Torgeir Kvalvåg. Her var det mye Holstadslekt, men desverre ikke min. Det er flere Holstadgårder i Ås,og jeg skulle vært mere presis. Dette gjelder Holstad ved Drøbakkveien.Sansyneligvis Vestre Holstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Fitje

Regner med at du bruker Ås Bygdebok Gårdshistorie I, side 570 og videre. Der omtales bl. a. Per Herlaugsen (side 574).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore A. Andersen

Ja jeg har lest en del i Bygdeboken for Ås. Det er vel kanskje vanskelig å komme noe videre enn det som står der. En annen ting som kunne være interessant: Det skal vær et sagn knyttet til Herlaug og noe i forbindelse med gravhaugen ved Holstad. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.