Gå til innhold
Arkivverket

[#22293] Bosatte i Christiania 1883


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei, er det noen som kan hjelpe med å finne ut hvem som bodde i Theresesgt.4 (alle etasjer) i året 1883. Jeg antar at det var en som opprinnelig kom fra Tjøme, som kunne ha giftet seg med en fra Kra. eller at begge opprinnelig kom fra Tjøme.Opplysningene er viktige for å få en vesentlig brikke på plass. Takk for hjelpen. Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Fødested er ikke oppgitt i 1883-tellingen (kan i visse enkelttilfelle stå i merknader, men dette er svært uvanlig). Theresegade 4 finnes heller ikke såvidt jeg kan se i farten (1883-tellingen er ikke fullstendig). En stor del av husene ble oppført på slutten av 1800-tallet. Før 1874 Gartnergaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Slo opp i Christiania Adressebog 1884 som bekreftet at det senhøstes ikke fantes noe nr.4. Bortsett fra No.7, begynte Therese Gade fra No.25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Til Geir og Laila: Takk for utrolig rask og informativ informasjon! Adressen har jeg fra et brev skrevet i 1883. Jeg skal finne tilbake til brevet og sjekke en gang til. Hjertelig takk. Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.