Gå til innhold
Arkivverket

[#22304] Anders Tambour, Westfossen


Gjest Else Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Marie Eriksen

Kan noen hjelpe meg og finne ut mer om Anders Tambur. Det eneste jeg vet er at han døde i 1745 og har en datter Else Andersdatter f. 4.11.1736. Hun giftet seg med Lars Larsen, møller født Vestfossen i 1739. Kjempeglad for alle relevante opplysninger rundt dette. Hilsen Else Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Eriksen

Hei. Takk for svaret. Det var fint å få litt flere opplysninger om han. Ante ikke farsnavet eller kona hans. Hadde navn på 2 av disse barna. Sitter med noen notater som jeg lurer litt på: (Eiker 6) Begravet 1727 Anders Tambours barn i Vestfossen. (Eiker 3/29 b) Begravet Anders Tambours sønn og datter. Er det noen mulighet og finne hvem disse barna er. Tambour er et gammelt yrke, jeg har fortått det slik at det gjerne gikk i arv fra far til sønn? Er det noen mulighet å finne foreldrene hans den veien? Hilsen Else Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Jeg ser at ei Maren Madsdatter dukker opp som fadder til noen av Anders sine barn. Nevnte Maren er trolig gift identisk med ei jente som er gift med en Morten Jensen. Dermed kan Morten være en bror av Anders. Jeg sier dermed fordi dette så langt kun er en teori.Nevnte Morten Jensen er sønn av Jens Hansen og Maren Mortensdatter. Jens og Maren giftet seg i Eiker 6 sept. i 1691. Og du vil sikkert finne deres barn ved å se på kirkebøkene som Eiker Historielag, gotisk gruppe har lagt ut.Du sier at Anders døde i 1745. Vet du hvor gammel han var...Et'råtips' på Karen Jacobsdatter kan være at hun var datter av Jacob Valentinsen og Guro Hansdatter. Dette paret hadde tilhold i Vestfossen og Jacob var militær. De døpte en datter for Karen i 1693.Her var ingen løsninger, men noe å se nærmere på...mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Tror jeg tar livet av teorien om Karen Jacobsdatter sitt opphav selv.Ved ett skifte på Søndre Spæren i Vestfossen 10 januar 1731 sies den Karen Jacobsdatter jeg hadde i 'tankene' å være gift med en Erik Pedersen.mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Eriksen

Hei Takk så langt. Etter det jeg kan se av Family Scearch ser det ut til at Anders er født 24. juli 1692 og døde 12. febr. 1769, altstå 77 år. Karen Jacobsd. født. 18. febr. 1694 og død 1. febr. 1756, 62 år gammel. Finner ingen foreldre til noen av dem. Skal se nærmere på faddere, og er fortsatt glad for all hjelp. Hilsen Else Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Ad innlegg 4. Det er trolig de samme folkene som nevnes den 03.09.1731 Vestfossen. Hvor det skiftes etter avdøde Jens Hansen smed, enke er Maren Mortensdatter. Barn: Morten, Ole og Maren.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.