Gå til innhold
Arkivverket

[#22312] Eterkommere fra Aasterud i Modum


Gjest Helge Danielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Danielsen

Noen som kjenner til etterkommere etter Hans Petter Pedersen som finnes i folketellingen for 1865 på : 1198 13 328 Simofjerdingen Nykirke Modum Aasterud 379 , som 15-årig sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ikke så mye å finne. Jeg har nå ikke kirkebøkene, men har tittet litt på familysearch.Hvis opplysningene på fs stemmer, så døde de tidlig barna til Peder og Anne. Av deres barn har jeg på fs funnet:Hanspetter f 26 feb 1851, døpt 23 mar, død 1888. Knud f 23 nov 1853, døpt 1 jan 1854 Christian f. 27 nov 1856, død 1882 Gotfreid, f 20 aug 1859, død 1885 Anne, f 28 feb 1855, død 1880 Gunhild f 15 jan 1862, død 1864 Gina 2 apr 1864, død 10 nov 1865De døde tidlig barna i denne familien. Det er bare Knud av disse jeg ikke har sett dødsår på, og som kanskje fortsatt kan leve ved folketellingen i 1900.Det var nå ikke dette du lurte på da, men jeg tok det nå med allikevel. Så ditt spørsmål kom du ikke lenger med ved mitt svar. Men det kan jo være ting her du ikke har. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Fra dødsfallsprotokoll lensmand i Nordre Modum 7/11 1896 dør livøremand Peder Andersen Aasterud,75 år gammel. Efterlader af egteskab med tildigere afdøde Aase Pedersd.: 1.Anders, 47 år, Amerika 2.Hans Petter, død, men efterlader af egteskab med før afdøde Sørine Andersd.a.Petra Annette, ca 15 år, Sigdal b.Anders, ca 13 år3.Knut, 44 år 4.Anne, død, men efterlader af egteskab med gjenl. Karl Kittilsen a.Kittil, 18 år, Amerika b.Annette,16 år, Kristiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Danielsen

Takk for svar.Da var nok det et bomskudd. Jeg prøver å finne en Hans Peter Petersen som giftet seg før 1885 og reiste til England. Jeg synes Hans Petter og Sørine var lovende siden i ikke fantes i 1900-tellingen. Hvis noen vil være med å lete etter han, så se innlegg 22313 hvor jeg har et annen vinkling på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.