Gå til innhold
Arkivverket

[#22320] Johan Jørgensen Gram 1610 (Sorenskriver) og Engel ?? Trondheim.


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Det er hevdet at Engel har navnet Hansdtr og også Paulsdtr. Dette er vel etter sønnenes navn antar jeg. Den eldste Hans 1642 og Paul 1646. Kjenner noen til om det er fremkommet noe nytt om Engels opphav. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hvorfor ikke like gjerne Jørgen (sønn født ca.1644, gullsmed i Molde). Det var også en Otte f.ca.1648 (sorenskr. i Orkdal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Kjenner også til nevnte sønner, men har som sagt bare sett Hansdtr og Paulsdtr nevnt. Åpenbart er alt gjetninger. Tenker jeg nøyer meg med bare Engel!! Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest beate hanssen

er det noen av dere som kan hjelpe meg med Gunhild Olsdatter? Hun var gift med Paul Johansen, født. 1647, d. 1706.Hvor var hun fra? hvem var foreldrene hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hun skal visstnok ha vært fra Trondenes (ved Harstad). Hun døde i 1706 på Nedre For, Grytøy, Trondenes. Ser ut til å være født rundt 1675.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.