Gå til innhold
Arkivverket

[#22324] Josefine Marie Ovidia Olesdatter - hennes dåpspapirer


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hei! Jeg har funnet hva jeg tror er en grandtante i mormonernes base. Det er en liten skrivefeil der, som amerikanske slektninger undres over. Kan noen finne hennes dåpspapirer og bekrefte foreldrene her, ville det vært kjempeflott! Hun sies å være født 20. januar 1864, døpt 20. mars.Far: Ole Johnsen (skal være Jahnsen) Mor: Caroline Mikkelsen Source details: Domkirken, Trefoldighet, Den Norske Kirke.Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hun er døpt i Trefoldighetskirken, Christiania 20 mars 1864 og født 20 januar 1864. Foreldre: 'Fragtemand Ole Jahnsen og Hustr. Caroline Mikkelsen, Munkedamsv. Høker Larsens 9' Faddere: Kurvbinder Johan Hansen, Kurvbinder Olavus Hansen, Josefine Jahnsen, Moderen. (Trefoldighet Mini I 2 1863-1870 2/12 f.44 no.35.Navnet er skrevet som du har oppgitt. Hvorvidt det står Jahnsen eller Johnsen, forstår jeg kan misforstås, men sammenlignet med Johnsen i neste dåp, er a'en ganske tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Geir, du er en perle! Hjertelig takk, det gikk fort! Hva mener du med 'Munkedamsv. Høker Larsens 9' 'Er det mulig å søke på denne adressen og finne alle i husstanden på denne tiden?På forhånd inderlig takk! Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen takk! Det stemmer nok bra for Oles far har eiendom på Bygdø og de flytter inn i annen bolig på eiendommen.Jeg skulle allikevel ha 'snøring' på 1. hva adressen betyr - er det Munkedamsveien 9 - leie hos 'Høker Larsen' montro? - og 2. hvem som er i husstanden på stedet.Hjertens takk dersom noen vil sjekke dette! Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ren spekulasjon, men et tips er at det er Mathias Larsen, handelsborger 31.12.1865 som er høkeren snaue to år i forveien.Hustanden på stedet er et litt lengre lerret å bleke. Ligningsprotokollene fra 1864 vil avsløre forsørgerne på adressen dette året (forutsatt en viss antatt minsteinntekt). Desuten vil det være relativt enkelt å finne ut hvem som eide Munkedamsvn. 9 (A og/eller B) på det aktuelle tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.