Gå til innhold
Arkivverket

[#22325] Øwreslekta i Hommelvik,Malvik,hvor kom de fra?


Gjest Aud Johanne Thyholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Johanne Thyholt

Leter etter foreldrene til min oldefar Lorentz Hanssen Øwre født Ytterøy 9.feb.1852(ev.1853 da jeg finner begge deler)Finner ham som tilreisende i 1875 i Strinda,han heter da bare Lorntz Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Dette er den eneste i Ytterøy 1865 som kunne være ham Lenke. Han bor ikke hos foreldrene, men arbeider som gjeter hos fremmede, slik mange barn gjorde på den tiden. Men det finnes jo en gård Øwre i Ytterøy 1865, så han må ha hatt en tilknytning der, siden han tok dette som etternavn. Det bodde forresten mange bergarbeidere på Øwre i 1865. Hva så videre? Bygdeboka er et lurt sted å starte, og kanskje noen som leser dette, kunne gjøre et oppslag for deg. Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Johanne Thyholt

Takk for svar Astrid!Jo gjeteren har jeg funnet,men han må vel ha en mor og far,jeg finner to gårder på på Ytterøy på den tida med Øwre-navn,men gjeteren finner jeg ikke.Jeg vil tro han hadde en far som heter Hans men ingen Hans på Ytterøy på den tida hadde noen sønn Lornts i riktig alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I folketellingen ble man kun ført ført på det sted hvor man bodde, så foreldrene (om de var i live) bodde da på et helt annet sted. Jeg legger ut lenke til Malvik 1900 Lenke. Jo flere opplysninger, desto bedre hjelp får man. Du har sikkert også sett at dine oldeforeldre ikke finnes under viede i Strinda (Malvik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.