Gå til innhold
Arkivverket

[#22332] Hellene Hansdatter Tingelstad-eie fra Modum


Gjest Egil H Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil H Thomassen

Det sies at tålmodighet får sin belønning, så jeg forsøker igjen:Hellene Hansdatter Tingelstad-eie gifter seg 10. desember 1785 i Modum med Jochum Paasche Pedersen, bergarbeider.(jfr. 'Modums historie' bind I, s.348)Jeg har ikke funnet Hellene døpt i Modum (men micro-fichen av kirkeboka var svært uleselig). Det kan være mulig at hun var innflytter, og at faren var husmann og tilknyttet verket. Iflg. FT 1801 var Hellene født 1760. Kan noen hjelpe med opplysninger om foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Finner ikke noe om foreldrene hennes, men ser hun er registrert som Helle Hansdatter ved bryllupet. En annen kilde enn Modums historie på bryllupet: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Takk for innlegg. Jeg tror jeg vet det meste om Helle/Hellene Hansdatter; dåp, gifte, død, barn og bosteder, men hvem var hennes far og mor?Er det ingen slektsforskere fra Modum på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.