Gå til innhold
Arkivverket

[#22339] Oppslag i kirkebok 899.A01, Andenes


Gjest Stian Svarholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Svarholt

Hei!Kan noen være så snill å gjøre et oppslag i ministerialbok 899.A01 for meg? Det gjelder et giftermål den 31 okt 1745. Ekteparet heter Emthe Lochert og Gregers/Gregus Andersen. Kan noen se om det står hvor de hører hjemme/er født? Eventuelt hva foreldrene heter?Håper på positivt svar.Med vennlig hilsenStian Svarholt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

HeiDette ekteparret finner du på Nordskott i Steigen. Hun omtales da som Emthe Nilsdtr Lochert og er omtalt på skiftet etter Gregus den 9/8-1798.Han er sønn av Anders Andersen på Saur og hans kone Elisabeth NilsdtrHar ikke hennes foreldre men det er jo en del Nils Locherter i Vesterålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Greger/Gregus Andeerssen var andre mannen til Emte. Første mannen het Kristen Madssen (1717-1744). Greger kom antakelig fra Steigen, dit paret dro. Foreldrene til Emte var Nils Abrahamsen Lockert og Maren Pedersdtr Hydscher. De bodde på Myre og seinere på Saura, begge steder i Andøy. Nils og Maren døde før Emte fylte fire år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lydia Nilsson

Hej Johan Borgos. Jag är barnbarn till Christen Bernhard Akkim Christoffersen född 16/8-1874.Han bodde på gården Aanstad, han försvann spårlöst från Sortland vad jag har förstått. Jag skriver en bok om honom och hans föräldrar. Men skulle vilja veta. Vet du något mer om min farfar.. Hur söker man i militärtjänsten. Han måste väl ha gjort den. Ifrån Sortland reste han med stor sannolikhet till Bergen, men jag vet inte när. Jag har inte funnit honom där. Är inte så bra på datorn och forska. På ett visitkort kallar han sig Bernhard Christoffersen. Han var trolovad med min farmor.Han reste till Paris när min far var tre år och kom aldrig tillbaka.Jag letar efter hans grav. Ovanstående Nils A Lockert är jag släkt med kan jag se. Skulle vara roligt att komma i kontakt med nulevande släktningar för mitt kommande besök i Sortland. Så det sista när kommer bygdebok över Anstad. Hälsningar Lydia Ha det bra. epost. 20063@telia.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.