Gå til innhold
Arkivverket

[#22352] Folketællingen 1875 for Nannestad


Gjest Thomas Ullum Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Ullum Thoresen

Jeg kan ikke finde folketællingen 1875 for Nannestad i digitalarkivet. Hvad er grunden til at den ikke er med? Mvh. Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folketellingene 1801, 1865 og 1900 er registrert i sin helhet, mens det bare er mindre deler av 1875-tellingen som er tastet. Det er heller ikke planer om å gjennomføre en fullstendig inntasting av 1875-tellingen.Vi må derfor vise til originalen, og til mikrofilm av 1875-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Til Yngve! Vet at det mange ganger har blitt spurt og snakket om 1875-tellingen, og at det har blitt forklart om prioritering som jeg respekterer fullt ut.Jeg lurte bare på om det er mulig å si hva det ville koste å få registrert 1875 - tenk om vi kunne ha innsamling og tenk om vi fikk inn nok penger og tenk om det da hadde gått an....Sukk. Det er så mange spor som forsvinner uten 1875. Ja,ja.... Hilsen Gry V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

En fullstendig inntasting av 1875-tellingen vil kreve 40-45 årsverk. En del av jobben er alt gjort, men jeg antar at det gjenstår over 35 årsverk. Skal dette gjøres som et prosjekt med registratorer lønnet på vanlig måte, snakker vi nok om kostnader på 12-13 millioner kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.