Gå til innhold
Arkivverket

[#22379] Døpte i Bergen 1816-1894


Gjest Vibeke Knappskog Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Knappskog Olsen

Thor Thorsen var født 26.05.1884, og død før kirkedåp. LenkeStår det noe mer i arkivet om foreldrene? Er spesielt på jakt etter forelderenes fødested. Er også interessert i evt. faddere/vitner hvis det er nevnt noen.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Far til barnet må vel være identisk med denne barnefaren fra 1880 LenkeDa oppgis det at han het Sund, og at han var ungkar og fyrbøter. Jeg finner ikke noen vielse 1880-1884.Ved hjemmedåpen i 26. mai 1884 var vitnene madam Vidsted, Kjærland og Helga Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Knappskog Olsen

Hei. Du nevner at Helga Thorsen er fadder og det styrker min teori om at barnefaren var fra Sunde i Kvinnherad og at Helga Thorsen var hans mor. Dette er vel han i FT1865: LenkeHar vært innom samme person i arkivforum nr.21763 og brukarforum 21752.I bygdeboken for Kvinnherad står det at Thornelius Thorsen var gift med Elisabeth Thorsen men det er ikke nevnt noe om når de ble viet (antar at det var en gang i perioden 1880-1884).Den dåpen du viser til i 1880 er dåpen til min oldefar, så utfra dette konkluderer jeg med at min tippoldefar Thornelius endelig er 'lokalisert'.Takk for hjelpenMvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Vibeke. Se om det fins skifte etter han. Det kan være siste bekreftelse på om det er riktig person. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Henanger Skibenes

Og her var eg for seint ute. Starta på innlegget for lenge sidan, men hefta meg vekk med ein fotballkamp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.