Gå til innhold
Arkivverket

[#22391] Herman Olsen, Trondheim


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Herman Olsen, f 1869 i Trondheim, oppgis å være far til Petra Ottilie Hermansen, Toten. Petra er født30.09.1893, og døpt 5.11.1893 i Kolbu kirke. Hun var uekte født, og moren var Mina Kristiansdatter Qvigstad, Toten. Det opplyses i kirkeboka at Herman Olsen var vegarbeider. Alle opplysninger rundt denne familien vil hjelpe meg videre i slekstforskingens irrganger.Mvh Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Beklager at jeg ikke har svart før. Det er denne lenken jeg har tenkt at det måtte være, men føler meg likevel litt usikker. Derfor hadde jeg håpet at han kanskje hadde vært flere steder 'på vift', slik at det var flere som hadde opplysninger om ham. Jeg gir ikke opp håpet om flere opplysninger enda.Mvh Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kvam

Hei, her er noe fra Familysearch. Herman Olsen Bremseth f.12 april 1869 dåp 17 mai 1869 Bakklandet. foreldre: Ole Bremseth og Guri Anna Larsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sissel Johnsen

I folketelling for 1900 (dig.ark) er det i Steinkjer registrert en Herman (Hermand) Olsen, f. 1869 i Trondheim. Han er ugift og er gråsteinsarbeider. Noen flere som kan gi opplysninger nå?Mvh Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Sissel Johnsen

Herman er ei skikkelig nøtt. Jeg må prøve meg igjen i håp om at flere skannede kirkebøker og andre kilder har brakt navnet hans fram. Jeg har også en del info om ham i dette innleggetLenkeJeg skulle så gjerne ha noe informasjom om Herman etter 1900Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.