Gå til innhold
Arkivverket

[#22397] Elias Andreas Olsen i Vardø i 1865


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Elias Andreas Olsen f. 1825 fra Sømna (Brønø) giftet seg i 1855 i Vardø med Maren Amalie Fredriksdtr. oppgitt å være f. i Trondheim. De fikk flere barn f. i Vardø og var der da folketellinga i 1865 ble holdt.Men i 1875 finner jeg dem ikke. Hvor kan de ha blitt av ?? Kanskje utvandret ?? Er det noen som kan hjelpe med å oppklare dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Det er ganske mange feil i FT1875 for nevnte familie. FT1865 er derimot ganske korrekt, se LenkeKan ta med de siste barna: Anton Eilert født 20 Oct 1862Fredrik Kristian Kornelius og Antora Ovidia, tvillinger, f. 24 Sep 1865Elias Olsen døde 16/3-1868 av 'Kræft i Madrøret'. Alder er da oppgitt til 46 1/2 år, hvilket stemmer heller dårlig med FT1865.9 Oct 1869 blir Andreas Kristian født, 'uægte', mor Enke Karen Amalie Olsen, far Arbejdsmand Enkemand Elling Pedersen f.1821. 'Antages hans 2det lejermaal'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Jeg vet ikke om dette er feil,eller om hun ville være yngre langt der oppe i nord.Maren Amalia Olsen dpt. 9/5 1828 Domkirk. Tr.heim. Caroline Maline Olsen dpt.10/3 1822 s.s. Foreldre: Friderich Hendrik Christian Olsen og Karen Fastesdtr. De ble gift? 6/8 1811 Vor frue kirke Tr.heim.Fra mormonark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Fant 2 brødre også.Stephen Laurits Andreas f.1817 og Fredrik Cornelius 1830. Begge født i Tr.heim.Jeg finner ingen av foreldrene født,døpt.men Karen Fastesdtr.ligner et Rørosnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Alder ved folketellinger på 1800-tallet var vel ikke alltid til å stole på. Iallfall så giftet Elias og Maren Amalie seg i 1855 og da har hun oppgitt å være 25 år. Hennes far er oppgitt til å være Frederik Henrik Christian Olsen, så det er iallfall riktig dame du har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.