Gå til innhold
Arkivverket

[#22423] Hobøl i Østfold - Hvitstein


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Søker linjene bakover for Helvig Kristofferdatter Hvitstein født 1771 gift med Jens Andersen i 1796 til Sigtonplass i Kråkstad. Helvigs foreldre er Kristoffer Nilsen og Kirsten Olsdatter N. Hvitstein - Hobøl er et nytt distrikt i min slektsforskning - kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Hvis det er geografisk du leter etter Hvitsten-gårdene: Nær riksvei 120 2-3 km syd for Elvestad-krysset og E18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Det ser ikke ut til at Kirsten blir døpt (1733-1734) i Hobøl, så slekten hennes har neppe vært lenge på Hvidsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk både Ketil og Kenneth - til mitt forsvar føler jeg at jeg må si følgende til deg Kenneth: Da jeg gikk inn på hjemmesiden i går fikk jeg bare opp at kirkebøkene var under utarbeidelse - ikke listen med kirkelige handlinger til venstre - forsto derfor ikke helt hva som var så 'fantastisk'. Jeg er en dreven slektsforsker - har holdt på i over 20 år - er kjempeimponert over det fantastiske arbeidet som er lagt ned her - tusen takk for at du geleidet meg videre! Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roar norseth

hei guro det er flere hvitsten i hobøl hvitsten under aas eies av obos. der min mor er født hvitsten under holstad hvitsten - anstensruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.