Gå til innhold
Arkivverket

[#22425] Bygdebøker for Dovre.


Gjest Harald  Rudiløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald  Rudiløkken

Det har før vært stilt spørsmål om når bind 2 av bygdebøker for Dovre kommer ut, og etter det lokalavisa 'Vigga' opplyser kommer dette bindet i november 2004. Det omfatter området fra Hjelle til Tofte. Bind 3 kommer i 2006 og omfatter området fra Tofte til Rudi, mens det blir regnet med at siste bindet kommer i 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Harald Rudiløkken

Hei Dagny!Første bind av bygdebok for Dovre omfatter området fra Hjerkinn til Hjelle, som ligger like sør for Dombås.Andgaard kommer med i bind 3 som skal komme ut i 2005,så du må smøre deg med litt tålmodighet. Husmannsplassen Ulen ligger under Tofte som er med i bind 2 som kommer i høst.Jeg har også aner fra nevnte husmannsplasser, og kanskje kan jeg ha noe nytt til deg om disse.Min E-postadr. er: rudiloek@tiscali.no.Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Morten Malerbakken

Men folk fra Ulen og Pladsen kan det jo hende du kan få litt hjelp med allikevel. Du får fortelle hva du er ute etter der så kan jeg se om jeg har noe liggende.John Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Skrødal

Jeg vil så gjerne vite mer om Erik og Elen Pladsen, foreldre til Marit Eriksdtr Pladsen f. 1753. Hadde de flere barn ? når var de født ? Marit ble gift 1779 med Hans Eriksen Ulen . Foreldrene hans var Erik Hansen og Jødda Ulen. Vet du noe mer om den familien ? Marit og Hans Eriksen var min manns tipp tippoldeforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Morten Malerbakken

Beklager, men de dataene jeg sitter med i dag går ikke så langt tilbake på de plassene. De slektene inngår ikke i 'kjerneområdet' mitt, men jeg ville i alle fall sjekke om jeg hadde registert noen av dem du var interessert i. Jeg må nok la ballen gå videre til noen annen.John Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rudiløkken

Hei Astrid!Killi og Budsjord er med i bind 2 som kommer ut i høst,mens Bjørnsgård kommer med i bind 3.Prisen vet jeg ikke, men jeg mener at bind 1 kostet omkring 600,- kr.Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.