Gå til innhold
Arkivverket

[#22426] Skifter i Nordfjord - Davik Ytre


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Det blir mye mas dette, men på jakt etter de rette foreldrene til min 3xtippoldemor, Christi Andersdtr., skulle jeg gjerne hatt innholdet i disse skiftene også (ektefeller). Borni/Baarni skal være fra Høynes:5831 Anders Olsen Davik-Ytre Davik 185 19a 1790-17926086 Borni Simensdtr Davik-Ytre Davik 436b 19b 1792-1795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet etter Anders Olsen Davik-Ytre Davik 185 19a 1790-1792, er datert 5. mai 1792, og nevner enken Baarnie Simensdatter og barna Ole A., død, etterlatt seg datter Baarni Olsdatter, 3 år, Simen A., gift, Indre Davig, Hans A. Rexnes, gift, Lars A., 19 år, Jøde A., gift med Anders And. Indre Davig, Anne A., gift med Christian Simensen Lille Davig, Ragnille A., ugift, 25 år, Baarnie A., 23 år, ugift.Skiftet etter Borni Simensdtr Davik-Ytre Davik 436b 19b 1792-1795 er datert 3. oktober 1793, og nevner de samme arvingene som etter mannen. Sønnedatteren Baarni Olsdatter var blitt 4, sønnen Lars 21, datteren Ragnilde var blitt gift, med Torbjørn Hansen Rødeggen, og datteren Baarnie var blitt 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Hjertelig takk. Her falt flere brikker på plass, og 'min' Christi er kanskje der jeg trodde hun skulle være - på Humborstad. Mitt problem er at Christie Andersd. Humborstad står oppført med Borni som mor i kirkeboken. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.