Gå til innhold
Arkivverket

[#22430] Carsten Carstensen f 1818 Midtbøen,Kinn


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Håper noen kan hjelpe meg med foreldre til nevnte Carsten. Hans far er Carsten Abelsen, men hvem er hans mor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Casten Mathias Foss Karstensen ble i følge FS døpt 30. juni 1818 i Kinn(kirkebok Kinn prestegjeld). Foreldrene: Carsten Abelsen og Martha Castensdtr.Se Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar Alexander. Jeg har funnet en Carsten Abelsen, Wallestad gift 15/7-1810 Kind med Matsi/Madsi Larsdatter, Brandsøe.De har ett barn Anders i 1813 Kind.Mulig at Carsten Abelsen er blitt enkemand og giftet seg opp igjen med Martha (Massi) Carstensdatter. Noen som kan sjekke kirkebok på dette området ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Toril Osther

Takk for tipset, Terje, i mitt innlegg 26359. Denne debatten hadde jeg ikke fått med meg. Kan opplyse om at i kirkeboken står det at enkemannen Casten Abelsen gifter seg med piken Martha Massia (Matzie) Castendtr 2.8.1818. Det er bror til Casten Castensen, Anders Castensen, som er en av mine forfedre.Mvh. Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.