Gå til innhold
Arkivverket

[#22436] Militære ruller


Gjest May Karin Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Karin Henriksen

Jeg ser at 1801 telling for Friedrichsteens Fæstning er lagt ut på nettet, finnes det tilsvarende for Fredriksværn? Det ville være av interesse for mange om mannskaperullene fra Telemark ble lettere tilgjengelig da mange fikk etterkommere i Staværns område. mvh. M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Takk for tipset ang. folket. 1801. Jeg har jo vært innom der og søkt etter svigerfamilien til Ole Knudsen Tin som døde i Staværn 1841, 66 år ifølge kirkeboka. Det jeg antar er at han kom til Fredriksværn og der fant sitt gifte. Vielsen finner jeg ikke der, muligens er hun fra Tin, har lett i de kirkebøkene. Hun het Anne Kirstine Henrichsdtr., de fikk første barnet av 8, Anne Peterea Olsdatter i Fredriksværn 25 okt 1816. Fem av barna har fått Tin som navn etter patronym. Jeg anta at han finnes i Militære mannskepsruller for xxx 1805-1835. Håper på tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei May Karin! Nå er det min tur til å komme inn i din debatt. Som du har sett, leter jeg etter en forfader på samme tidspunkt og på samme sted, Fredriksvern/ Stavern. Finner ikke din Ole Knudsen i 1801 tellingen i Fredriksvern heller. Du har vel prøvd Family search går jeg ut fra. Der finner jeg et par som har giftet eg i Sannidal 23 sep. 1815. Passer vel bra med alder og giftemål for dine. Ved foreldresøk ruller det opp 7 barn f. fra 1819-1839 i Stavern, alle med samme foreldre. 5 av barna har også etternavnet Tind.Den eneste jeg ikke fant i farten var Din Anne Petrea Olsdatter f. 25 okt 1816. Vet at det er lagt inn mye opplysninger under Sanndal,' Sannikdal.' Hvis du ikke har søkt der burde du forsøke. Kan hende to leter bedre enn en. Min Matros af Stavern , Ole Voldsen er f. 1870. Så våre forfedre kan ha vært samtidig i forlegning her. Lykke til med din leting. Skal holde utkikk når jeg leter i gamle dokumenter. Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Hei Gunn.Bra med felles interesse. Anne Peterea er min ane. Fant henne først på Family Se. Senere i kirkeboka, men det var ikke lett. Fam. Se. hadde feil navn på moren, det var håpløs skrift,i kirkeboka men ved å studere faddernavnene fant jeg ut av det etter noen år.Jeg har noen mulige som jeg leter på, en kan jo ikke gi opp. Ved omfattende søk har jeg funnet Ole Knudsen i Tind, utskrevene soldater, men vet ikke hvem som er min.ane. Jeg har sett at det er mange Vroldsen i Sannidal, har også søkt der. Ellers tror jeg at det er de militære rullene som gir best resultat. mvh.May-Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.