Gå til innhold
Arkivverket

[#22440] Spm. til Torgeir Kvalvaag, Nordstrand: Forbindelse J. Young - Youngstorget?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hei!Du var så vennlig å skrive til meg om slekten Young den 12. juni.Du skrev da at en forfar var 'selveste' Jørgen Young. Vil dette si den Jørgen Young som Youngstorget er oppkalt etter? Har du i så fall noe historie rundt ham utover at han var en av byens rikeste og eiet Youngsløkka eller kjenner historiekilder jeg kan skaffe tilveie?Kjenner du hans foreldre og søsken?Vet du noen om hvor mange som bor i Norge idag som kan forbindes med denne slekten? Som sagt kjenner jeg en gren etter en av sønnene til Ivar Young og Kaja Jeanette Petrea Natalia Steen.Pga helseproblemer er jeg svært takknemlig for en eventuell hjelp.Hjertelig takk!mvh Lill J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ja, Jørgen Young er mannen 'bak' Youngstorget. Jeg skal finne fram det jeg har, men det får vente til det blir dag. Innser nå at jeg fikk epost fra deg som jeg svartelistet da jeg ikke gjenkjente navnet.Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.