Gå til innhold
Arkivverket

[#22441] Bjornor, Sor Trondelag bygdebok?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

For Bronnoy Bygdebok har vi sporsmaal. Morten Petersen ble gift og kom til Bronnoy. Han skulle vaere f. 1827-34, sonn av Peter Olsen Saetern Bjornor. Jeg ser fodselene 1833/1835 (forste dode 2 aar), men hvem var moren? Jeg ser Jonette Jakobsdtr., Johanna Jakobsdtr, Jonette Olsdtr.! Er det ei bygdebok - hva sier det om barna med navnet Morten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Hei Margaret! Du hjalp meg med opplysninger fra Soemna for noen aar siden. Naa kan jeg yte litt tilbake: I foelge Bjoernoerfolket bind 2 bodde Peder Olsen Stroem (1798-1850) paa Setran i Bjoernoer fra 1827. Han giftet seg i 1825 med Jonetta Jakobsdatter Stroem (1803-1871). De hadde 7 barn, deriblantMorten, f. 1835, g. 1858 m. Elen Sofie Fransdatter Stroem, g. 1864 m. Mette Johanne Jensdatter Stroem. Gaardbrukere paa Nordstegen. Antagelig flytta familien til Broennoey. (Direkte gjengitt fra boka)Vennlig hilsen Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.