Gå til innhold
Arkivverket

[#22449] Eidanger Bratsbergområde, Bygdebøker,Kirkebøker.


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Hvis noen har bygdebøker som omhandler husmenn under prestegarden,Ca 1800-1820, ønsker jeg opplysninger om følgende familie : Hans Hansen , Husmand med jord. 57 år i folketelling 1801, hustru Inger Olsdatter, 48 år, og barna OLE HANSEN 21 år inroullert matros, Hans Hansen 12 år,og Ingeborg Hansdtr. OLE Hansen skal være f.i 1780, døpt 26 Des i Eidanger kirke.På garden HALEVARP , Bratsberg, Bor i 1801 fam. Hans Olsen 48 år i 2. ægteskab og hustru Antonette Jacobsdatter,30 år 1. ekteskap. Barn fra hans første ekteskap, OLE HANSEN , enroullert matros, 21 år, Søren, Isack, Christopher, Sara og Sidsel, pluss 3 felles barn Jacob, Berthe Marie, Marie. Alle opplysninger om slekt og etterslekt av disse familiene er av interesse. Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Du kjenner kanskje ikke til at Porsgrunn bibliotek har lagt ut bygdebok for Eidanger bind 2 og 3 på Internett: Lenkemvh Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk skal du ha. Det var ukjent for meg. Skal sjekke selv om jeg finner opplysninger jeg trenger her. Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! At bygdebøker for Eidanger var digitalisert var kjempefint. Jeg fikk svar på en god del ved lesing her i historiene etter 1814. Historien før skal jeg få lånt ved mitt lokale bibliotek . Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.