Gå til innhold
Arkivverket

[#22455] Omkom på sjøen i 1894


Gjest Bjørg Vik
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Vik

Søker Kristen Abrehamsen Nordhelle i Kvinesdal, f. 04.sept 1869. Han mønstret på som sjømann antagelig rundt 1890.Kristen omkom på sjøen, jeg har fått oppgitt 24. juni 1894.Kan noen finne ut hvilket skip han mønstret på. Lurer også på hvor jeg skal lete for å finne ut hvor og hvordan han omkom. Er det mulig?Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Annotasjonsruller og Hovedruller for sjøfolk vil gi deg masse opplysninger For de fra Kvinesdal vil disse befinne seg på Statsarkivet i Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Dersom du ikke har mulighet for å sjekke annotasjonsrullene på SAK selv, så kan jeg alltid kikke på de, men det må bli først etter sommerferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Vik

Jeg takker og bukker for all hjelp jeg kan få.Jeg går utfra at jeg må oppsøke Statsarkivet i Kristiansand fysisk for å lete etter disse opplysningene om min grandonkel.Jeg sier tusen takk til ditt tilbud Torleif, dette haster ikke.Min mor fortalte meg om sin onkel Kristen som omkom på sjøen lenge før hun selv ble født i 1915. Dette må ha vært en stor tragedie for familien siden det ble snakket om så lenge etter hans bortgang. Flere barn i familien ble oppkalt etter han.Hun visste ikke hvor eller hvordan ulykken hadde skjedd. Kristen Abrahamsen ble omtalt som en hedersmann.Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.