Gå til innhold
Arkivverket

[#22463] Aremark/Berg :Ellen Helgesdatter født ca 1746


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Prøver og finne Ellens foredre,mulige kandidater er Helge Larsen Teyen og Johanne Gautesdatter Ytre Bøen i Aremark.Viet 1 gang 1768 i Aremark Enkemand Ole Bøen og Ellen Teyen cau:Aslack Buer og Peder GrasholtViet 2 gang 1770 i Berg Ungkarl Ole Andersen og Enken Ellen Helgesdatter cau: Peder Korset og Ahl Larsen Korset.Fant skifte etter Helge Larsen Teyen ,men Ellen var ikke nevnt!?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjell Hansen

Hei Rita.Nå har jeg satt inn de oppl.jeg fikk av deg for Halvorsrød m.m. Hvis du gir meg din E-post adresse, kan jeg sende deg en Word-fil på det jeg har reg.Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Hei Rita.Nye oppl.fra Familysearch:Helge Thoresen Heien f.1718 g.21 okt 1738.m Marthe Amundsd.Heien f.1722. Deres barn:Eli f.10 jun 1739- Mari f.31 mar 1742- Helvig f 07 okt 1744- Iver f 07 mai 1747.Kanskje dette kan hjelpe deg? Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Asbjørnsen

Takk Kjell.Jeg har funnet ut en del etter at jeg la inn dette innlegget. 1762: Teign(Tayen) Helge og Johanne Barn over 12 år :Peder,Ellen og Anne. Har ikke funnet Peder og Ellen født i Aremark/Øymark,men Anne,Dorthe,Gaute og Lars er født på Tayen,Ellen`s søsken.Faddere for hverandres barn er de også.Så det passer ikke med Heien som du fant ut her,men derimot innlegget ditt 22847 det stemmer!!Hilsen Rita rita.hole@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.