Gå til innhold
Arkivverket

[#22464] Kirker i Norge.


Gjest Ørjan  Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan  Larsen

Hei. Jeg lurer på om noen har bilde av Kolvereid kirke i nord-trøndelag og kirkene i Ogndal og Gaulstad i n-trøndelag og Hemnes kirke i Nordland? Jeg spør fordi jeg vil prøve å finne kirkene som mine aner sognet til. Jeg har funnet en del, men disse finner jeg ikke noe sted. Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Våre Kirker-Norsk Kirkeleksikon Vanebo forlag A/S 1993 ISBN 82-7527-022-7. I det verket er der foto og beskrivelse av de fleste Norske Kirker. Du får ta deg en tur på biblioteket.Kolvereid Kirke er bygd i 1873. Mvh Sig---.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Hei!Hvis du kontakter prestekontoret i Kolvereid får du sikkert ett bilde av Kolvereid kirke. Menighetssekretærens e-postadr. er: kontoret@kirkens.infoHilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan  Larsen

Takk for svar. Er det noen som vet hvilken kirke de sognet til som bodde i Gaulstad i ogndal på 1700-1800 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Hallvard Bragstad

Kan ikke anbefale den omtalte hjemmesida som Torleif foreslår.Den opererer med ukjente kirker som 'Tyholt kirke', 'Inderøy kirke' og 'Sandvollan kirke'.Altså ikke-eksisterende kirker.Har meldt fra om feilen til ansvarlig for hjemmesida, uten respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torleif haugødegård

Hallvard Bragstad skriver: 'Har meldt fra om feilen til ansvarlig for hjemmesida, uten respons'. Undertegnede har ingen epost mottatt om dette, når var den sendt? Men vi er sjølsagt interessert i korrigeringer nårsomhelst om både kirker og kirkegårder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torleif haugødegård

Beklager, tilbakemelding på Hallvard Bragstads feilmelding om Inderøy krk ble ved en feil ikke sendt før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Vet noen om hvor jeg kan finne kart over kirkegårder? Kirkegården jeg leter etter er Vassås kirkegård, Bindal i Nordland. Jeg lurer på om det finnes kart hvor gamle graver er inntegnet? HilsenØrjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det finnes kart, og disse er normalt arkivert på det lokale gravlundskontor (i hvert fall i Oslo). I tilknytning til kartene finnes det protokoller med oversikt over gravlagte. Disse er nok mest interessante å søke i hvis man leter etter en gammel grav. De fleste er jo for lengst tatt i bruk igjen. Det kan nok variere hvor langt tilbake i tid protokollene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.