Gå til innhold
Arkivverket

[#22468] Lina Michels. Platous gade 6, Kristiania 1900


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Søker opplysninger om min svigermors slektning. Lina Michelsen. I folketelling for 1900 bor hun i Platous gade 6, er gårdeier , husmor, enke f. 1850 i Sverige. Hun bor sammen med 4 barn. Hvem var hennes avdøde ektemann? Linas pikenavn kan være Eriksen eller Anderson. Hun kommer nok fra Vermland,Høgerud eller Brunskog sokn. Er interessert i alle opplysninger om denne familien.Lenke mvh Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Grønland MINI 15 - Kort 2/12 konfirmanter s55 nr 15Konfirmert 31. september 1900 Dagny Mikkelsen f. 26.7.1885 dp. 30.8.1885 i Kristiania, bosted Platougd. 6 foreldre bakersv. Martin Mikkelsen (død) og Lina f. ANdersen. Vaksinert 17.8.1887 Karakter Meg. godt.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Familysearch forteller også: Dagny Female Event(s): Birth: Christening: 30 AUG 1885 Gronland Menighet, Oslo, Akershus, Norway Parents:Father: Martin Mikkelsen Mother: Lina Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk til deg Laila! Du har hjulpet meg bra før også. Jeg holder på å gjennomgå en masse gamle brev funnet på et loft i Gamlebyen i Fredrikstad. Her er mange spennende brev, fotografier, og dokumenter fra min svigermors barndom/ungdom. Får prøve om jeg kan nøste trådene.Denne del av familien kjenner vi lite til fra før. Jeg har et debattinnlegg om Villa Valhall, Grorud, som angår samme familie. Flott med gode hjelpere som deg underveis. Hilsen og TAKK! fra Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei på deg Gunn! Det kan jo se ut som denne familien bodde en stund i Platousgate (gardeier), så jeg ville vel anbefale deg en Oslo-tur i sommer, til Oslo BYarkiv! :)Du kan også låne inn kirkebøker til ditt lokale bibliotek, og lese gjennom.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for godt råd ,Laila! Dessverre blir jeg litt lite mobil denne sommeren. ( kneoperasjon til fredag) Til høsten skulle det vel bli muligheter. Jeg burde også vært på Riksarkivet. Har prøvd å legge inn flere debattinnlegg, og fått god hjelp på denne måten. Dessverre har vi dårlig filmleser ved det lokale bibliotek, men det blir vel en mulighet gjennom DIS Vestfold. Ha en god sommer! Hilsen Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Fant forresten Edvin ved en tilfeldighet:Grønland MINI 7 1878-1888 kort nr. 11/14 s401 nr128F. 6.5.1887 dpt 12.6.1887 Carl Edvin Foreldre: Bagersvend Martin Mikkelsen og Hustru Lina Andersen bosted Platousgate 6, barnet var ekte.Begge foreldre f. 1848.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.