Gå til innhold
Arkivverket

[#22471] Knut Bjørnson Oppheim f ca 1600 i Hol i Hallingdal


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvem var mor til Knut Bjørnson Oppheim født ca 1600 i Hol. Botolf Baklien har plassert Knut på et anenr. i sin slektsbok, og dobbelt bakover får jeg Bjørn Bjørnson Olsgard og Barbro Bjørnsdatter Oppheim som foreldre. Knut er ikke nevnt som barn, men går ut fra at Botolf Baklien har glemt Knut her? Han skriver også at Bjørn Bjørnson Olsgard kan ha vært gift flere ganger, og at det ikke er sikkert at alle Bjørns barn var helsøsken. Siden alle heter Bjørnson eller Bjørnsdatter så må det jo i såfall ha vært Bjørn Bjørnson Olsgard som var gift flere ganger? Så hvem var da mor til Knut? Kan jeg ta det som sikkert at det var Barbro Bjørnsdatter?Jeg ser også at far til denne Bjørn Bjørnson Olsgard het det samme og begge har fått fødselsår ca 1554. Det er jo ikke mulig. Var det far eller farfar til Knut Bjørnson som var født ca 1554?En av dem betalte bygningsskatt av Olsgard i 1594, men hvem? Jeg har gått helt i surr i navnene på far og sønn her når det gjelder opplysninger.Har videre notert at far til den eldste Bjørn Bjørnson Olsgard kan være Bjørn Golberg. Er det noen som vet noe mer sikkert om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nå ser jeg jo at jeg har tatt opp samme emne under nr 21757, og jeg begynner visst å bli glemsk her. Jeg fikk jo svar der også.Jeg har funnet noen notater fra 'Hallingslekter' av Botolf Baklien som jeg har glemt at jeg hadde. Trodde jeg hadde lagt inn alt aktuelt fra den boken i slektsprogrammet mitt, men det hadde jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.