Gå til innhold
Arkivverket

[#22477] Martin Olsen f. 9.mars 1875 i Stange


Gjest Ivar Sannerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Sannerud

Karen Edia Eriksdatter Alm fikk 9.mars 1875 en sønn Martin med Ole Simensen Hammerstad (født ca. 1834). Karen var født på og bodde den tiden på Alm Østre i Stange i Hedmark. I 1893 emigrerte hun til USA sammen med en senere født sønn. Men Martin er det ingen spor etter. Er det noen som vet hva som hendte Martin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg har gamle bygdebøker for Stange. Har slått opp og finner På Østre Hammerstad en Ole Simensen Hammerstad , f. 1834, d. 1903, Han var gårdbruker og landhandler Hammerstad. Ole Hammerstad var kjent som birøkter før noen annen drev med dette. Det står mye om hans foreldre og Gårdshistorie. Hvis du er ineressert i dette kan jeg scanne og overføre til deg. Har også funnet Karen Edia f. 1851 på Østre Alm. Foreldre Erik Svendsen f. 1828 og Magnhild Hansdatter ( 1822-1868) en av søskenflokken , Otto August f. 13 aug 1868, utvandret til Amerika i 1884. Ved rask gjennomlesning, har jeg ikke funnet din Martin. Hvis dette er av interesse, kan jeg sende deg kopier av boka, men da trenger jeg din mail adr. Min er : ghug@frisurf.no Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Har ikke den aktuelle kirkeboken her nå men Martin er ikke konfirmet mellom 1883-1898 så han er nok død. Se etter døde mellom mars 1875 og 1883.Ikke død etter 1883.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Tusen takk dere som har svart. Tenkte nok selv etter at han ble borte fra de 'normale' kildene at han mest sannsynligvis døde i ung alder. Skal sjekke din teori Hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.