Gå til innhold
Arkivverket

[#22478] Aner og etterkommere, Marinius Olausen, Lier f.1861


Gjest Tom Kull
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei igjen Tom! Har ikke noe hjelp til deg akkurat, men syntes det var pussig at du også har en oldefar fra Lier. Vi 'deler' jo oldemor i Toftesgt.i Oslo, og nå ser det ut for at vi 'deler' oldeforeldre i Lier også:). Jeg har en oldemor fra Høvik i Lier og også en tippoldefar fra Lier.Har du noe mer opplysninger du kan legge ut, fødselsdata på din bestemor er viktig. Da kan du sjekke kirkeboka og finne ut mer om foreldrene hennes, for å bekrefte om det er rett Marinius du har funnet. Hvis du ikke har fødselsdata, finnes gravstenen hennes enda? Evt. bilder av den? Der kan du kanskje finne fødselsdata også.-Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Kull

Hei Gry Vibeke, takk for svar.Pussig sammentreff det der, synd det ikke var full klaff.Min bestemor Sigrid var født 1891 og døde rundt 1929-30. Da hun døde bodde familien i Gruegt. på Tøyen i Oslo, hvor hun ble gravlagt vet jeg ikke og graven er nok slettet for mange år siden. Det er alt jeg vet, og det finnes ingen gjenlevende kilder i familien som kan gi svar. I kirkebøkene er nok rette sted å søke. Er det noen som har tilgang?mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei TomHvis du ringer Alfaset gravlund så kan de gi deg svar på hvor hun er / var gravlagt og når hun døde. Jeg har fått hjelp derifra selv. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Kull

Takk Nina, jeg skal kontakte Alfaset gravund.Siden sist har jeg funnet ut at min bestemors yngste bror het Hjalmar Olausen, han bodde i Drammen og jeg har et fjernt minne av at vi var der på besøk.Har noen opplysninger er jeg en glad mottaker :-)Beste hilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.