Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Guro Reinhart

[#22479] Lensefut i Sørum Akershus - Jan Tomassen Holst

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen linjene bakover for Jan Tomassen Holst født 1703, gift i Grue i Hedmark 22 mai 1728 med Marie Arnesdatter Kongshaug - datterdatter av sogneprest Anders Stensen Meldal? De 7 første barna er født i Grue, de 3 siste i Sørum. Jan Tomassen flyttet til Sørum rundt 1740, han døde på gården Nerdrum i Fet 1778.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Du store min - dette var jo alldeles voldsomt! Tusen takk Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg drar fram denne igjen! Blir veldig glad for en liste med de 10 barna hans. Er spesielt opptatt av om det er en sønn Arne f ca 1734 og om opplysninger om ham. Familysearch har ham, men hva sier kirkebøkene for Grue? Den aktuelle boka er ikke digitalisert ennå, derfor prøver jeg her. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Hei Vigdis. Arne er bror til min ane, men hvis du skriver din e-postadresse, så kan jeg scanne listen over barna og sende den til deg. Hilsen Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Guro! vigdisn at bluezone dot no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Guro, jeg la inn Holst under Slekter på DIS-sidene, og har i grunnen fått svar der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Fikk du ikke det jeg sendte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Guro, jeg har ikke mottatt noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guro har samlet enormt mye om denne familien som jeg i dag har mottatt. Flott å ha i tillegg til egen gransking av skifter og kirkebøker, pluss det jeg har fått gjennom DIS. Supert!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.