Gå til innhold
Arkivverket

[#22488] Rygge / Hobøl? Foreldre til Carl Anton Mikalsen f.1844


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Leter etter foreldre til Carl Anton Mikalsen (tipp-tipp oldef.) f.25.11.1844 i Hobøl. Foreldre er Michael Hansen og Karen (Marie)Hansdatter - hvor og når disse er født vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Jeg har også lurt litt på disse to, men her opptrer Michael som 'Mikal', kanskje ikke så merkelig? Også har jeg ikke hørt noe om at det var pleie/fosterbarn inne i bilde, men det er vel kanskje ikke noe som dokumenteres og må opplyses? Deres egene barn er ikke oppgitt og jeg vet de hadde flere enn Carl Anton. Takk skal du ha iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

At Michael blir Mikal eller noe lignende er nok ikke så merkelig.Finner også Carl Anton Mikalsen f.25-11-1844 og døpt 12-1-1845 i Hobøl med foreldre Michael Hansen og Karen Hansdr. Han gifter seg 26-12-1864 i Moss med Frederikke Olsd. f.5-5-1841 i Rygge. Dette er opplysn. fra Fam.search.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Så langt henger jeg med! Men det er etter det at det slipper litt! Her kommer jeg ikke lenger. Vanskelig å finne noen flere barn inne i bildet også - tips? Blir litt 'vrient' når folk heter litt forskjellig fra kilde til kilde!! Men det er kanskje det som er spennende! Hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.