Gå til innhold
Arkivverket

[#22491] Elisabeth Smith f. 1833 i Larvik


Gjest Ellen Marie Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Sandvik

Leter etter hennes opphav.I følge Larvik kirkebok er hun født 20.11.1833. Foreldre: matros? ANDREAS SMITH og LOVISE ANDERSDATTER. Faddere (det jeg kan tyde): Johanne M? Andersdatter, pige Andreas Olsdatter, maler? Lauritz ..., ... O.Grøn.Elisabeth giftet seg 25.04.1859 med HANS MARTIN HAAGENSEN f. 10.06.1837 i Larvik. På Familysearch har jeg funnet følgende:ANDREAS CHRISTIAN RASMUSSEN SMITH gift med LOVISE ANDERSDATTER 21.10.1825 i Larvik.ANDREAS CHRISTIAN RASMUSSEN SMITH f. 1803 i Botne Foreldre: RASMUS SMIDT og INGER CHRISTINE MØLLER.LOVISE ANDERSDATTER f. 1799 i Stokke. Foreldre: ANDERS LARSEN KRIGEN og INGER ANDERSDATTER SANDENJeg trenger hjelp til å få bekreftet at opplysningene fra FS er riktige.Videre trenger jeg hjelp til å finne de fire besteforeldrene. Jeg lurer på om dette kan være den ene LenkeEr takknemlig for alle innspill!Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Beklager den siste lenken. Jeg hadde ikke lest godt nok i dine opplysninger. Hastverk er lastverk! Hilsen Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

Ja, det er riktig lenke til Lovise. Takk, Gunn! Du har hjulpet meg tidligere også!Siden sist ser det ut til at jeg har funnet ekteskapet mellom Anders og Inger LenkeKjenner noen til gårdene Krigen og Sanden? Stokke er ukjent territorie for meg.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du meg igjen! Under Vestfoldslekt er det lagt ut Trolovede og viede 1717-1815.Stokke. Søkte på Anders Larsen og fant fra Kirkebok 3 s. 131b, år 1777 Trolovelsesdato 14 jan 1777, vielse 17 jul 1777 Stokke kirke. Bosted brudgom Krigen, Brud, Inger Andersdatter, Sanden Forlover 1. Elias Bosted Sanden, og 2 Hans Bosted Sanden. Prøvde å finne gårdene under Vestfoldgårder som er lagt ut på DIS Vestfold. Fant en Krika ,Stokke. Sanden fant jeg ikke i farten. Har ikke sjekket om bygdebøkene ligger på nettet. Rekker ikke i kveld. Ta en titt på DIS -Vestfold sider. Her er mye bra om kirkene i Området. Hilsen og god natt. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.