Gå til innhold
Arkivverket

[#22515] Thomas Hansen f.1821 Hvor kom han fra


Gjest Kathe Tove R;ed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove R;ed

T.H. var gift med Catthrine Bergitte Andersdatter Solberg f. 1835 i V'rdal. Sammen hadde de barna Laura Amalie 1875 Thomas Christian 1882 og Margit Alvilde 1886. De var bosatt i Drammen iflg.1900tellingen. Skulle gjerne vite hvor han kom fra, foreldre, hvor gammel han ble o.s.v. Samtidig skulle jeg gjerne vite om det er noen etterkommere etter Thomas Christian og Margit Alvilde. E post oppgis dersom det er ;nskelig m v h Kathe T. R;ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Askerøi

Spørsmålet er godt det, Kathe. Jeg kan i hvert fall ikke finne disse menneskene i Buskerud i FT1865 - hverken som ektepar eller som individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Men hustruen har jeg da vært borti i en annen debatt? Har du funnet henne i 1865-tellingen?Utfra barnas alder skulle en tro paret ble gift nærmere 1874 - men det er kanskje eldre barn som har flyttet hjemmefra? Har du funnet bryllupet?Thomas er meget eldre enn kona. Kan han ha vært gift tidligere? Det er ikke mange T(h)omas Hansen'er i omtrentlige alder å velge mellom i 1865-tellingen, men de fleste er gift.Jeg prøvde også Laura T(h)omasd./Hansen, som skulle være født ca 1874, i 1875-tellingen - uten treff. Men bodde de i Buskerud er det ikke så rart da dette fylket vel stort sett glimrer ved sitt fravær i denne tellingen.Beklager at jeg ikke har noe positivt å bidra medvennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Hei igjen Egil og Tom! Lenken til fam Hansen er riktig. Laura er den eldste av barna (så vidt jeg vet - hun var min mormor) Trine Bergithe var født i Verdalen og står oppført under'fødte i Verdalen' fra Verdalen Hist.lag. Men Thomas er vanskelig å finne. Ingen grunn til å beklage, Tom - jeg er kjempeglad at noen gidder, så takk skal du/dere ha! mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.