Gå til innhold
Arkivverket

[#22516] Fam til los Johannes Olsen .f.Larkollen, Østf. bosatt Kjerrringvik, Vestf.


Gjest Kjell Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hansen

Min tipp-tipp oldefar Johannes Olsen f.1764 på Larkollen. Han var g.2g. først med Anne Helvig Grøn og så med min t.t.oldemor Anne Larsd. De giftet seg i Tjølling, Vestf. 1805. Johannes døde 13 mai 1826 i skipsforlis utenfor Vestfoldkysten. Min tippoldemor Maren Olea Johannesd. ble f.1812 i Kjerringvik, Tjølling, Vestf. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansens

Hei Osvald.Jeg er ute etter anene og alt av opplysninger om Johannes Olsen. Han har jo opphav fra Larkollen i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen ,Kjell! Jeg har bygdebøkene for Tjølling her så hvis du ønsker kopier av noe derfra, må du bare si fra. Jeg scanner så gjerne og sender over til deg. Jeg kan lete litt rundt i kveld etter opplysninger om din forfader Fra Larkollen. Han har også bodd på Hovland.N, men det vet du vel. Lykke til med letingen. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Har søkt litt på Famliy s. finner ikke mange passende kandidater. En Jon Olsen døpt. 23 april 1764, Rygge. Foreldre Ole Halvorsen og Mariae Corneliusdatter. Rygge er vel området du må lete i. ( Fornavnet var litt forkortet, men det kunne hende!) Ellers fant jeg en Johannes Olsen dpt. 6 mars 1763, i Onsøy. Litt for langt unna. Hvis du går inn på DIS Østfold er det en del folk som forsker i Ryggeområdet. Kan hende de kan hjelpe deg med oppslag , du har jo både fødselsår, og at han er født på Larkollen. Ha en god kveld. Hilsen Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.