Gå til innhold
Arkivverket

[#22518] Johanne Corneliusdtr., Brunlanes - gift med Elias ca. 1830-43


Gjest Solveig Skjelland
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Skjelland

Johanne Corneliusdatter, født 1811 på Linnum, Brunlanes, var gift 1. gang med en Elias. Deres barn var Anne Kristine Eliasdtr. f. 1843, Edvard Eliassen f. 1849, og Elise Josephine Eliasdtr. f. 1853, alle i Brunlanes. Jeg vet ikke om Anne Kristine var deres første barn.I FT 1801 finner jeg en mulig kandidat, Elias Michaelsen Krumpke, f. 1800 i Larvik. Navnet Krumpke er skrevet forskjellig i kirkebøker og folketellinger; Krymke, Kromp, Krømpe og Krømcke.Har noen kjennskap til Elias sitt farsnavn, eller kan være behjelpelig med oppslag i kirkebok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!I Brunlanes bygdebok 3,del 1 står det under Linnum s.139 at Johanne var g.m.Elias Andersen fra Haugene Østre,br.nr.5.Under dette bruk s.158 står: Elias Andersen,f.1791 i Fon i Ramnes,d.1852,g.m.1832 Johanne Korneliusdtr.f.1811 fra Linnum br.nr.2.Står en del mer dersom du er interessert.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Tusen takk for raskt og opplysende svar. Dette holder for meg i første omgang. Trenger jeg mer seinere, låner jeg bygdeboka på biblioteket.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.