Gå til innhold
Arkivverket

[#22520] Johan Henriksen f.ca 1774, på Eiker fra 1788-1825


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor denne Johan Henriksen kom fra ??Da han blir konfirmert på Eiker i 1788, er hans alder oppgitt å være 15 år, d.v.s født ca 1774, hans tilholdssted var Bergs-eieDa han gifter seg 1 gang 05.05.1799, holdt han til på Rundtom en plass under Neberg, gift med Marie Nilsdtr Laaten, det skiftes etter henne i 1808, 2 barn Maria og HenrikJohan gifter seg 2 gang 12.04.1810 i Haug med Gunhild Amundsdtr Teie 1781-1856, 5 barn som er nevnt i skiftet 1825, de bodde på Rundtom, hele tidenJeg kan ikke finne han som døpt på Eiker 1764-1784 (her på digitalakrkivet).Noen som har støtt på denne karen og vet hvor han kom fra ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesen

Hei, jeg finner det du har funnet på digitalarkivet på Eiker. Og at Marie Nielsdtr. Laaten er konf. 12.5. 1793. Det som forvirrer meg litt er når jeg søker i FS på Marie Nielsdtr's ekteskap i 1799, finner jeg at hun ble gift 05.05.1799 i Eiker, Buskerud med Johan Henri Olsen. Dette må sjekkes i kirkeboka om det er lesefeil. Viede i Eiker opplyser at Johan er soldat. -burde være mulig å finne noe i distriktets militærruller. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Det må nok være en feil fra fs. sin side. Jeg har selv vært å sett i orginalen. Der stod det Johan Henriksen Rundtom, soldat og ungkarl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.